10 parimat toiduainet tervete juuste heaks!

Katrin Ljudvig / 6. mai 2015

Ilusad ja terved juuksed on ikka pilku püüdnud ning terved juuksed viitavad alati ka heale tervisele.Tänapäeval on väga levinud probleem juuste väljalangemine, mis võib viidata ebatervislikele eluviisidele. Milliseid mineraal- ja toitaineid meie juuksed kasvamiseks vajavad ja kuidas peatada juuste väljalangemist?

Tuleb süüa lõhet, mis annab juustele särava läike  

Rasvased kalad nagu lõhe, makrell, sardiinid, heeringas sisaldavad kasulikku oomega-3 rasvhappeid, mida meie keha ise ei tooda ning seepärast tuleb neid saada toidust, mida sööme või toidulisanditest. Need aitavad ära hoida haigestumisi ning meie keha vajab neid rasvhappeid ka tervete juuste kasvu soodustamiseks hoides samal ajal neid säravate ja tervetena. 

Jogurt paneb juuksed kasvama

Jogurtis leiduvatest rasvlahustuvatest vitamiinidest on olulisim A-vitamiin, rasvasemates mingil määral ka D-vitamiin ning vesilahustuvatest loomulikult B-rühma vitamiinid, täpsemalt B2, B5, B10 ja B12. Vitamiin B5 parandab juuste juurte vereringlust, mis omakorda aitab kaasa oluliselt juuste kasvule ning võib isegi abiks olla juuste väljalangemise ja hõrenemise probleemide korral.

Tuleks süüa rohkelt spinatit võitluseks haprata juustega

Nii nagu paljud teised rohelised lehtjuurviljad sisaldab ka spinat rohkelt toitaineid. Selles on suures koguses vitamiini A, rauda, Beeta-karoteeni, B ja C vitamiini. Üheskoos toimivad need nii, et annavad meile terve peanaha, mis omakorda on aga tervete juuste aluseks andes juustele paksema ja tihedama välimuse ning hoides juuksed niisutatuna. See aitab ära hoida juuste katkemise. Spinatit võib väga kenasti segada lehtkapsaga.

Guajaav aitab ära hoida juuste lõhestumise

Guajaav on tõusnud maailma viimaste aastate jooksul kõige enam hinnatud puuviljade hulka ja sugugi mitte ainult mahlasuse või vaimustavate maitseomaduste tõttu. See troopiline puuvili sisaldab endas hulgaliselt C vitamiini, mis kaitseb meie juukseid hoides ära nende lõhestumise. Guajaavist on, olenevalt sordist, leitud 3 - 4 korda enam C-vitamiiini kui apelsinist. Eriti rikkalikult leidub askorbiinhapet viljakestas, mida tasuks vähemalt talvisel ajal värskelt toiduks tarvitada isegi siis, kui see pole just kõige isuäratavam.


Täisterahelbed juuste väljalangemise vastu

Kui meie organism saab vähesel määral rauda, siis selle tulemusena võib suureneda juuste välja langemine. Seda vajalikku toitainet leidub ka paljudes teistes toitainetes, milleks on veel  erinevad teraviljad, sojaoad, läätsed, punane liha, kana maks jt. 

Linnuliha juustele täidluse lisamiseks

Kui me ei saa piisavalt proteiine jääb juuste kasv nn. puhkamise faasi. See aga mõjutab taaskord juuste väljalangemist. Linnulihas sisalduv proteiin on oluline sinu juuste tervisele ja ilule. Juhul, kui sul on proteiini puudus, muutuvad su juuksed õrnaks ning kergesti murduvaks.

Maguskartul võitlemaks tuhmide juuste vastu

Kas tuleb tuttav ette, et pidevalt on mu juuksed kuivad ja kaotanud läike? Maguskartul ehk bataat sisaldab taas Beeta-karoteeni, mis on vajalik antioksüdant meie organismile. Meie keha muudab aga selle antioksüdandi A-vitamiiniks, mis aitab kaitsta juukseid nende kuivamise ja tuhmumise eest stimuleerides peanaha all olevaid lümfisõlmi, mis on oluliseks kaitsetõkkeks juuste kuivamise eest seebumi(rasu) näol. Beeta-karoteeni leidub ka paljudes juurviljades nagu porgand, kõrvits, muskusmelon, mango jt.

Kaneel ergutab peanaha vereringlust

Täiskasvanud inimese peanahal on umbes 100 000 karvanääpsu ning tervete juuste kasvuks on oluline terve peanahk, mille hea verevarustus tagab karvanääpsudele toitained.

Lisaks sellele, et kaneel on tõeline hea tuju toit on see ka väga tervislik. Näiteks sisaldab üks teelusikatäis kaneeli sama palju antioksüdante kui pool tassi mustikaid. Puista kaneeli kohvi sisse või lisa seda hommikuputrudele, jogurtisse või raputa seda värsketele puuviljadele, marjadele, pähklitele ja seemnetele.

Sööme muna juuste kasvu heaks

Kanamunad on inimese toidulaual põhjendatult tähtsal kohal, sest nende toiteväärtus on suur: nad sisaldavad keskmiselt 12,5 % valke, 12 % rasvu, 1 % mineraalaineid, 0,5 % süsivesikuid ja 74 % vett. See katab kõik meie proteiini ja raua vajadused ning samuti on see rikas ka biotiini poolest, mis soodustab juuste kasvu. Kui meie organism saab seda vitamiini väikeses koguses, siis võivad taas juuksed sattuda väljalangemise ohtu. Samuti aitab biotiin tugevdada katkevaid juukseid.

Austrid

Terves maailmas on toidulaual väga palju erinevaid austrite liike, millest enamik tuleb meie toidumenüüsse madalatesse tuulevaiksetesse lahesoppidesse rajatud kasvandustest. Austrid on väärtuslikuks fosfori-, tsingi- ja joodiallikaks, vitamiinidest on olulisel kohal B12. Kui aga neid mineraale napib meie toidulaual, siis võib see põhjustada juuste väljalangemise ning isegi ka ripsmekarvade väljalangemise. Juukserakud loodavad paljuski tsingile, mis aitab neil toimida ka kõige raskemates oludes. Parimateks tsingi allikateks on kõiksugused mereannid, liha, täisteratooted, munad, kaunviljad, maks, seemned ja idud.

Lisa kommentaar

Email again: